Pages: 1
#1 2013-04-25 04:35:39
- cosmo_girl666
- Friends with Benefits
- From: ЛеГлОто На Деймън....
- Registered: 2008-11-09
- Posts: 20,340
- Website
Re: Материал от помагало - много спешно
наистина ще съм много благодарна
[img]http://prikachi.com/images/634/5202634F.gif[/img][img]http://prikachi.com/images/635/5202635f.gif[/img]
It's a joke not a dick,don't take it so hard.
[img]http://prikachi.com/images/822/5094822m.gif[/img]
Offline
#2 2013-04-25 17:58:41
- me4o204
- Member
- Registered: 2011-01-15
- Posts: 12
Re: Материал от помагало - много спешно
Шуменски университет”Епископ Констрантин Преславски”
Катедра „Туризъм”
Бизнеспроект за изграждане на пиано бар
‘’Royal music’’
Изработил: Мария Михова Проверил:
Фак.номер:140/08 доц.д-р Соня Докова
гл.ас. И.Владев
Съдържание:
1.Увод ........................................................................... 3стр.
2.Резюме: визия,мисия,цели ..................................... 3-5стр.
3.Изложение:
• организация на дейността..................................5-6стр.
• организация на структурата............................... 6-7стр.
4.Маркетингово проучване:
• SWOT-анализ на община Шумен ....................7-8стр.
• SWOT-анализ на фирмата...................................8-9стр.
• Анализ на състоянието на пазара ......................9-10стр.
• Анализ на състоянието на конкуренцията .......10-11стр.
• Маркетингова политика на фирмата ...............11-14стр.
Продуктова политика
Ценова политика
Дистрибуционна политика
Комуникационна политика
5. Финансов план:........................................................14-18стр.
Данъчна политика
Разходи
Инвестиционен план
Приходи
6.Използвана литература ..........................................19стр.
Фирма „M&D” ООД е създадена,за да осъществи създаването на пиано бар „Royal music” в град Шумен. Собственици са Мария Михова и Десислава Михова,които участват с равни капиталови дялове. Цялостната ни идея е да създадем едно интересно, необичайно и ново за града заведение.Пиано барът ще впечатлява със своя интериор и атмосфера, както и с качественото си обслуване. Ще разчитаме на висококвалифициран персонал,който ще се грижи клиентите ни да бъдат доволни от престоя си.Продуктите, които ще предлагаме ще са на високо качество,а мероприятията,които ще организираме ще бъдат нещо ново за потребителите на град Шумен. За да създадем едно конкурентноспособно заведение ще разчитаме и на добър маркетинг и реклама. Инвестициите,които ще вложим за създаването и разработването на пиано бар „Royal music” наброяват 120 000лв, като 20 000лв. от тях са собствен капитал,а за останалите 100 000лв. ще разчитаме на отпускане на банков кредит.Материалната база е изклчютително важна за продажбата на всеки продукт, тя както и персоналът представляват предприятието. Нащият пиано бар ще разполага с реновирана материално-техническа база. Капацитетът на търгоската зала е 150места . Базата е достатъчна за да задоволи нуждите на персонала и гостите на заведението.Основната цел за създаването на заведението е утвърждаване на фирмата ни като конкурентноспособна и ползваща се с добро име, създаване на постоянни клиенти и постинаге на печалба.
Резюме:
Целта на съставянето на бизнеспроекта е да създадем стратегия за успешно стартиране и развитие на нашия обект.Нашата фирма е дружество с ограничена отговорност и дейността,която изпълнява е в сферата на обслужването –разработване на пиано бар.Една от основните ни цели е да успеем да се наложим трайно като конкурентноспособна фирма и да успеем да заемем възможно най-голям пазарен дял. Друга важна цел на бизнеса ни е да работим за постигане на печалба и да създадем лоялни клиенти.Собственици са Мария Михова и Десислава Михова, които участват с равни вноски на основния капитал.
Пиано бар „Royal music” е разположен в централната част на град Шумен.
Основният продукт,който ще бъде предлаган на потребителите са алкохолни и безалкохолни напитки и богат асортимент от коктейли.Ще разчитаме изключително много на качеството на предлаганите продукти.
Ние ще осигурим на гостите си невероятна атмосфера,музика на живо с изключителни професионални пианисти,както и караоке вечери,което е сравнително нов начин за забавление на гражданите на град Шумен.
Основните ни доставчици са фирмите ЕТ”Пламен Чернев”, ”Румида и Шери”ООД , „Бианчи кафе”ЕООД ,”My day”ЕООД ,които ще ни снабдят с необходимите продукти.
След проучванията, които направихме за разработването на пиано бар „Royal music” установихме,че средствата,с които разполагаме като основен капитал (20 000лв.) не са достатъчни.Взехме решение да изтеглим дългосрочен банков кредит в размер на 100 000лв.
ВИЗИЯ,МИСИЯ И ЦЕЛИ:
Нашата фирма е нова,затова е необходимо да осъществим възможностите за постепенно,но трайно навлизане на пазара. Изключително важно е в бъдеще пиано бар „Royal music” да стане търсен и конкурентноспособен,с качеството на предлаганите услуги.Нашият пиано бар би могъл да стане притегателен център за забавление на туристите,посещаващи града,тъй като в Шумен почти липсват конкурентноспособни заведения.Нашата визия е свързана и с реализирането на пиано бар „Royal music” като едно от емблематичните заведения на града.
Фирма „M&D”OOД стартира своя бизнес в сферата на обслужването.С откриването на нашия пиано бар „Royal music” се стремим да осигурим едно вълнуващо преживяване на нашите клиенти. Доброто местоположение, високото ниво на обслужване,богатия асортимент от алкохолни и безалкохолни напитки, живата музика, допринасят за това нашето заведение да стане едно от най-предпочитаните места за забавление на жителите на град Шумен,както и на посетителите му.Цялата музикална програма е съобразена с желанията на клиентите ,като им се предоставя възможност сами да изпълняват поръчаните песни и по този начин да изпитат максимално удовлетворение.За нас най-важно е клиентите да са с ясната идея,че са най-важни,затова и нашето делово кредо е насочено към тях: „Вашето забавление и удовлетворение са в нашите ръце!”
Запознавайки се със специфичните нужди на нашите клиенти от сравнително нов и различен за града начин на забавление, ние стартираме със следните цели:
Краткосрочни цели:
- Фирмата да навлезе трайно на пазара
- Да реализира рентабилност и да осигури печалба
- Да стане търсена и конкурентноспособна с качеството на предлаганите продукти и услуги
- Поддържане на високо квалифициран персонал
Дългосрочни цели:
- Разширяване на дейността
- Добра възвръщаемост на вложения капитал
- Поддържане на висок интерес от потребителите
- Лидерство на пазара след първата година. Висок пазарен дял по отношение на нашите конкуренти.
- Участие и организиране на благотворителни кампании за деца сираци
- Преквалификация на персонала. Изпращане на обслужващия персонал на допълнително обучение.
Фактори за успех:
- Добре обучен и мотивиран персонал
- Новатроство в предлаганите услуги
- Добра маркетингова стратегия
Организация на дейността:
„М&D” ООД е регистрирана на 01.01.2011г. в районен съд град Шумен.Сградата на заведението се намира на улица „ Рафаил Попов”16 . Учредители на фирмата са Мария Свиленова Михова и Десислава Свиленова Михова.
Седалище – град Шумен
Област – Шумен
Община Шумен
Телефон за връзка: 054/878554
GSM: 0899/298743
GSM: 0896/919065
Пиано бар „Royal music” е разположен в централната част на град Шумен,между площад „Кристал” и Руски паметник.Фирмата ни е стартираща и заведението е с целогодишна дейност.Барът ни е категоризиран с три звезди. Предмет на дейността ни ще е предлагането на висококачествени алкохолни и безалкохолни напитки,както и богат избор на коктейли,като всичко това ще бъде съчетано с музика и удивителна атмосфера, в луксозно обзаведено помещение, подходящо оборудвано за целите, за които е предназначено и предразполагащо към разтоварване и приятни мигове.
Пиано бар „Royal music” има за цел да обслужва своите клиенти като им предлага изобилие от висококачествени продукти, предложени в приятна обстановка и на приемливи цени.
Работното време на пиано „Royal music” ще е :
От понеделник до събота – от 900 до 300 часа
Неделя – почивен ден
Сградата на пиано бар „Royal music” е взета под наем от собственика и,като му се плаща ежемесечен наем в размер на 3500лв.Сградата се нуждае от козметичен ремонт,допълнително оборудване и обзавеждане.Състои се от следните помещения: търговска зала с общ капацитет 150 места; санитарен възел за клиенти; помощни и сервизни помещения,санитарен възел за персонала.Собственият капитал на фирмата е 20 000лв.Фирмата кандидатства за отпускане на кредит в размер на 100 000лв.
Организация на структурата:
Персоналът на заведението ще се състои от управител,бармани, сервитьори, чистачка,жива охрана. Фирмата ще се стреми да поддържа цялостта на персонала, т.е. да минимизира текучеството. Това ще позволи на персонала да се приобщи към целите и мисията на фирмата.
Добрата комуникация е важна за всяко едно предприятие. За нея обикновено отговарят отговорниците на отделните звена. В нашият случай звеното е едно и управителят е този който трябва да се погрижи за добрата работна обстановка и комуникацията между служителите, така че те да си вършат ефикасно и екипно работата. Присъствието на клиента в обслужващия процес формира контактуваща категория на персонала.Обикновено в задълженията на тази категория персонал се включва създаването на необходимата благоприятна атмосфера,гарантираща очаквания от клиента положителен ефект.
Кадрови план:
длъжност Понеделник Вторник Сряда Четвъртък Петък Събота
управител Работи Работи Работи Работи Работи Работи
Барман1 1 П 1 2 П 1
Барман2 2 2 П 1 2 П
Барман 3 П 1 2 П 2 2
Сервитьор1 1 П 2 М 1 П
Сервитьор2 2 М 1 П 2 М
Сервитьор3 М 2 П 1 М 2
Сервитьор4 П 1 М 2 П 1
музикант Работи Работи Работи Работи Работи Работи
SWOT-анализ на община Шумен
СИЛНИ СТРАНИ СЛАБИ СТРАНИ
Благоприятно ГП – близост до морски и дунавски пристанища;
Благоприятен умерено-континентален климат;
Богато природно наследство-природен парк,резерват и защитени местности;
Богато културно-историческо наследство-уникални културни обекти с национално значение;
Развита селищна мрежа и липса на сериозни релефни препятствия;
Налице са структуроопределящи големи и средни фирми,които оформят гръбнака на общинската икономика.Малките фирми се развиват бурно през последните години;
Увеличават се предприятията с положителен финансов резултат;
Потенциал за развитие на туризма,свързан със съществуващите културно-исторически и археологически наследства;
Засилване на частната инициатива;
Концентрация на население с висока квалификация и образование;
Сравнителна близост и добри транспортни комуникации с центровете Варна и Русе;
Недостатъчни средства за поддрържане на обектите от културно-историческото наследство на общината;
Наблюдава се спад в инвестициите на ДМА през последната година;
По-ниско от средното за страната и за плановия район ниво на заплащане на труда;
Висока безработица;
Известно несъответствие между потребностите на работодателите и квалификацията и уменията на безработните лица;
Остаряла материална база,нужда от ремонт и преоборудване;
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗАПЛАХИ
Създаване на клъстери и вериги на доставчици;
Обособяване на нова индустриална зона;
Достъп до фондовете на ЕС за квалификация и инвестиции в човешкия капитал;
Използване възможностите на ОП „регионално развитие” и ОП „Околна среда”;
Тенденция към намаляване на населението в областта и общината;
Продължително влияние на световната финансова и икономическа криза;
Наличие на нелоялна конкуренция,укриване на данъци,осъществяване на нелегален внос;
Недоизграденост на автомагистрала „Хемус”,което води до затруднения в придвижването до София;
Лошото състояние на пътната инфраструктура оказва негативно влияние върху решенията за бизнес инвестиции;
SWOT-анализ на фирмата:
силни страни слаби страни
Благоприятно местоположение;
Квалифициран и обучен персонал;
Висока хигиена;
Приятна и предразполагаща атмосфера;
Уникалност на музикалното оформление;
Адекватни финансови ресурси;
Конкурентни цени;
Охраняеми места за паркинг в близост до заведението;
Значително нов за град Шумен продукт;
Добри рекламни кампании;
Концентрация на население с висока квалификация и образование;
Стартиращ бизнес;
Финансови задължения-погасяване на банков кредит;
Неутвърдено търговско име;
Известно несъответствие между потребностите на работодателите и уменията на безработните лица;
възможности Заплахи
Увеличаване на БВП;
Намаляване на данък печалба;
Облекчения на плащанията на социалните осигуровки;
Отслабване позициите на фирмените конкуренти;
Възможност за инвестиране във въвеждането на нови продукти;
Неблагоприятни демографски промени;
Промяна на цените на акцизите за алкохол,таксите и лицензите;
Изменение потребностите на потребителите;
Наличие на нелоялна конкуренция,укриване на данъци,осъществяване на нелегален внос;
Високата безработица;
Нашата фирма е в стадий на формиране. С изработването на SWOT-анализа на фирмата,установихме кои са нейните силни и слаби страни,както и възможностите и заплахите,които съществуват за нея.Резултатите от квантифицирания SWOT-анализ(Приложение1) показват,че обекта ни попада между силните страни и възможностите - първи квадрант.Ще предприемем агресивна стратегия на развитие като по този начин ще се стремим да изместим съществуващите си конкуренти,на основата на изградените ни вътрешни конкурентни предимства като качеството на продуктите и уникалната атмосфера и музикално оформление на заведението ни.С реализирането на тази възможност бихме могли да избегнем до известна степен и заплахата от наличието на нелоялна конкуренция. Конкурентните цени,благоприятното местоположение и уникалността на музикалното оформление ще използваме като предпоставка за реализиране на възможността да инвестираме във въвеждането на нов продукт и услуга на пазара. Един от най-важните външни фактори се явява безработицата, която непрекъснато се увеличава.За община Шумен високата безработица е изключително голям проблем. Това е една от заплахите,които стоят пред нашето заведение.От друга страна обаче,високата безработица означава и евтина работна ръка. Дори висококвалифицирани кадри с дългогодишен опит,биха се съгласили да работят за по-малко пари. Бихме могли да използваме този факт и да преодолеем тази външна заплаха. За съжаление към слабите ни страни се отнася и известното несъответствие между потребностите,които имаме ние като работодатели и уменията на част от безработните лица. Тази слабост ще избегнем като проведем обстойно интервю с всеки един потенциален работник и при необходимост, липса на качества и опит ще осигурим на кадрите безплатно обучение.По този начин ще ги стимулираме да работят в полза и на себе си и на фирмата. Благодарение на една от силните ни страни - финансовата обезпеченост ще можем да реагираме адекватно при възможност на нашите слаби страни и така ще се опитаме да избегнем проблемите.
Анализ състоянието на пазара:
Фирмата ни се стреми да постигне конкурентно предимство ( чрез качество и уникалността на продукта) и да заема по-голям пазарен дял от конкурентите си. За тази цел ще използваме стратегията за увеличаване на пазарния дял,като по този начин ще увеличим на обема на продажбите на съществуващи стоки на
съществуващите пазари,ще предлагаме допълнителни услуги към основното продуктово предложение, ще открием слабите места на конкурентите си и ще привлечем нови потребители.
Ще използваме метода на диференциация,който се състои в търсено конкурентно предимство.Това конкурентно предимство се състои в това,че пиано бар „Royal music” ще разчита на уникални качества на продукта,качествено обслужване,модерен дизайн и атрактивна програма , които потенциалните ни потребители различават и желаят да получат. По този начин ще се постараем да развием у клиентите си лоялност и да осъществим възможността за конкурентно предимство,която имаме,като в същото време се опитаме да избегнем риска от повишението на цените,необходими за поддържане на качеството ни. Ще се съсредоточим върху постигането на висок стандарт на обслужването, като служителите ни ще са с доказани знания и опит. Отличното отношение към госта е съществена част от успеха на нашия пиано бар. Продуктите са това, което предлагаме на нашите гости и това, от което идва печалбата на заведението,затова ще обърнем особено внимание на качеството и разнообразието на предлаганите от нас стоки. Добрата комуникация е важна за всяко едно предприятие,затова ние ще се погрижим за добрата работна обстановка и комуникацията между служителите, така че те да си вършат ефикасно и екипно работата. По този начин ще осъществим координация на дейността вътре във фирмата.
Анализ на състоянието на конкуренцията:
Чрез анализа на състоянието на конкуренцията ще постигнем координация на дейността на фирмата с обкръжаващата среда.Когато познаваме конкурентите си,можем по-лесно да осъществим възможностите си за конкурентно предимство, като предлагаме повече и по-качествени продукти и услуги. Освен това ще предложим и различни нововъведения, които ще ни гарантират едно трайно застъпване на пазара,което е една от основните ни краткосрочни цели.
Преките ни конкуренти са пиано бар „Антракт” и клуб „Ретро”.
Име на фирмата конкурент Тип на фирмата капацитет Разстояние от собствената фирма
„АКЦИОН”-пиано бар Антракт ЕООД 50места 500метра
„НСГРУП” – клуб Ретро ДЗЗД 100места 1000метра
Първият ни пряк конкурен е пиано бар „АНТРАКТ”,който се намира в сградата на Драматично-културен театър Васил Друмев град Шумен.Той е с капацитет 50 места. Предимството на нашата пряка конкуренция е,че имат вече утвърдена клиентела,както и добър имидж сред клиентите си.Обслужването се извършва от не много квалифициран персонал. Предлаганите от тях продукти са алкохолни и безалкохолни напитки със сравнително ниско качество и не много богат избор.Като слаба страна може да се посочи и малкият капацитет на местата и не добрия интериор.Освен това работното време на пиано бар „АНТРАКТ” е ограничено в рамките на часовия период 2000-300 часа.
Вторият ни пряк конкурент е клуб „РЕТРО”,който се намира в градската градина на град Шумен,който привлича гостите си с атрактивен интериор и лятна градина.В клубът има сцена,която посреща известни български изпълнители и организира караоке вечер,салса партита и фирмени партита.Част от слабите страни на заведението са липсата на жива музика всяка вечер,както и изградения имидж на заведението като тип кафене.
След анализирането на силните и слабите страни на конкурентите ни,можем да разработим идеи за осъществяването на нашите цели.Един от много важните фактори за нашия успех е факта,че един от преките ни конкуренти се ползва с все още не много добре изграден имижд на нощен клуб,а по-скоро на кафене,където основните клиенти през деня са майки с деца.Тази слаба страна на клуб „Ретро”,превръща лесно осъществима възможността ни за привличане на по-голямата част от пазара.Освен това нашият пиано бар превъзхода другите си конкуренти по капацитет на местата, обстановка, както и изключително важният фактор квалификация на персонала.Единствената сериозна заплаха,която имаме от страна на клуб „Ретро” е факта,че той посреща известни групи музикални изпълнители.Но ние ще преодолеем тази заплаха,като предлагаме на нашите клиенти всяка вечер жива музика и различни тематични вечери,за да постигнем и разнообразие в предлаганите услуги.Докато конкурентите ни правят караоеке вечери веднъж седмично,ние ще предлагаме музика и изпълнения на живо всяка вечер от понеделник до събота.При допълнителни договорки,бихме могли да правим частни партита и други мероприятия и в неделя. Друга заплаха,която ни преставлява клуб „Ретро” е това,че в дневните часове те имат утвърдени клиенти.За да успеем да привлечем клиенти и през деня,ние ще правим различни промоции в различните часови пояси. Пиано бар „Антракт” ни конкурира с ниските си цени.Ние ще работим със средни цени,но за сметка на това ще заложим на качеството на продуктите си,с което конкуренцията ни не може да се похвали.Също ще разчитаме много и на добре сработен персонал,който ще спомага за изграждането на имиджа на заведението ни.
Маркетингова политика на фирмата:
Ще се стремим да проникнем на пазара и да увеличим пазарния си дял чрез нововъведения и уникалност на продуктите и услугите,които предлагаме, както и да разширим гамата на вече предлагани продукти,като например фрешове и млека на My day,които липсват в менютата на преките ни конкуренти.
Атмосферата и дизайна в заведенията е също толкова важна, колкото и качествата на предлаганата продукция. Нашето заведение ще се стреми да създаде една уникална и предразполагаща към по-дълъг престой атмосфера. Ще отделим голямо внимание към дизайна, приятното осветление, разнообразната и съобразена с всички възможни предпочитания музика,изпълнявана на роял от професионалист.Едно от основните ни конкурентни предимства е и всекидневната жива музика,като пияниста ще изпълнява функцията и на водещ на вечерта,като предразполага гостите ни с приятно отношение.
За успешното си навлизане на пазара пиано бар „Royal music” ще разчита не само на качеството на предлаганите продукти,но и на нововъведения от следния вид: организиране на частни фирмени партита,с подходящо подбрана за случая програма; организиране на караоке конкурси,за всички,които имат желание да се включат ; организиране на благотворителни кампании,като разчитаме на желанието на специално поканени гости от интелигенцията,управлението на града и различни организации да се включат към тази кауза чрез закупуване на билет за вход. За тази цел ще се насочим към по-платежоспособни клиенти. Още един печеливш начин за конкурентно предимство е и организирането на различни тематични вечери,които биха разнообразили програмата и услугите на нашето заведение. Всички тези иновации биха спомогнали за трайното налагане на пиано бар „Royal music” на пазара като силна конкурентноспособна фирма. Ще разчитаме на силна рекламна кампания,чрез която да разпространим сред потенциалните си клиенти всички нововъведения, които предлагаме. По този начин ще насочим усилията си към постигане на трайни резултати,ръководейки се от приоритетност на оцеляването и развитието на фирмата в дългосрочна перспектива.
Целеви групи: Вниманието ни е насочено към младите хора,студентите и като цяло хора на възраст между 18 до 60години,с доходи около и над средните за град Шумен работни заплати.Както жители на град Шумен,така и туристи,български и чужди. Ще се стремим да привлечем хора, предпочитащи да заплатят по-висока цена за нещата, които поръчват, с цел да получат наистина качествен продукт (било това кафе,коктейл или алкохол). Пазарът на туристически услуги е формиран от различни групи потребители и може да се сегментира по различни признаци: според признака „пол” на туристите се образува два сегмента –мъже и жени;от икономическа гледна точка – с ограничени доходи, със средни доходи и с високи доходи;според начина на живот –отделящи значително време: за ваканция и отдих в чужбина; за почивка един или два пъти в годината; рядко пътуващи; не пътуващи;посещаващи и търсещи всякакви развлечения и атракции.
Демографски фактор - Тъй като заведението е ориентирано предимно към млади хора, това е изключително значим фактор и влияе в няколко аспекта: снижаване на раждаемостта; застаряване на населението и др. Друг важен фактор е и това, че младите хора не намират реализация в България и търсят своето развитие в чужбина.
Икономически условия - Влияние оказват и икономическите спадове, високото равнище на безработица, растящата цена за получаване на кредити. Икономическата криза в която се намира страната ни в момента, постоянното увеличение на цените на стоките от първа необходимост, както и на горивата.
Социо-културни факроти - Младите хора в Шумен се нуждаят от културни програми, каквито могат да намерят в пиано бар „Royal music”, те имат възможност да научат повече за музиката, изпълнителите, както и да създават социални контакти с други млади хора.
Научно –технически условия - Фирмата ни ще проследява научно-техническото развитие и ще разполога с модерна система за обслужване на клиенти, както и обурудване. Също така и модерна озвучителна техника, както и сценично осветление.
Пиано бар „Royal music” ще разчита и на уникалните си вътрешен дизайн и атмосфера,които ще предразполагат нашите гости. Ние ще посрещаме активни участници в цялостната атмосфера на заведението.С влизането си в пиано бара,гостите ще бъдат посрещнати от персонала и насочени към предпочитаните от тях места.Пианистът,в качеството си и на водещ на вечерта ще предразполага гостите ни към изява в изпълнение на своите музикални желания,участие в конкурси и други.
Маркетингов микс:
Продуктовата политика на фирмата е насочена основно към предлагането на качествени продукти,съобразени със завишените изисквания на нашите клиенти.Веществените продукти за нашето заведение са алкохолните и безалкохолни напитки и коктейли,топлите напитки,както и фрешове.Освен качеството на продуктите си,за да се наложи на пазара,заведението ще предлага и богат асортимент от тях.Още един от най-важните елементи в това отношение е външният вид на приготвените напитки,за който ще разчитаме на творчеството и професионализма на барманите.Топлите напитки ще се сервират с дребни сладки и бисквити,а натуралните сокове ще се поднасят с резенче от съответния плод.
Ценова политика: При опредлянето на цените трябва да се отчетат всички фактори на вътрешната и въшната среда.За да съставим цените,ще трябва да определим потребителската готовност за закупуване,като в същото време се съобразим и с разходите,които сме направили за тези стоки.Като цяло ще разчитаме и на връзката цена-качество,тъй като потребителите обикновено използват цената като индикатор за качество.Ще следим цените на конкурентите,за да можем да реагираме адекватно при необходимост.
Цените в пиано бар “Royal music” ще са достъпни и ще отговарят на качеството на предлаганите продукти. Основния стокооборот на заведението ще се формира от продажбата на напитки, а допълнителния от продажбата на билети за вход при определени мероприятия.
Дистрибуционна политика:
Избрали сме доставчици,които закупуват от строго определени, утвърдени вече производители. Това са партньори на фирмата, които са доказали своята надеждност. За доставка на алкохолни и безалкохолни напитки ще разчитаме на фирма ЕТ”Пламен Чернев” ,която е с голям опит в този бранш. Тъй като ще зареждаме продукти на “Кока Кола”, “Капи” и “Флорина” ще получаваме безвъзмездно хладилни витрини на тези фирми. Същите ще получим и от фирмите “Девин” и “Загорка”. Доставчик на кафе ще ни бъде фирма „Бианчи кафе”ЕООД ,която също е с дългогодишен опит в този бранш. Ще предлагаме и висококачествено кафе Lavazza.
Комуникационна политика:
Бизнескомуникацията е възможност да се информира за произвежданата продукция, за реалните възможности на предприятието да задоволява пазарните потребности. Чрез нея потребители и партньори се ориентират и вземат решения за покупка, осъществяват делови контакти и преговори, сключват разнообразни търговски сделки. Комуникационната политика на нашата фирма е насочена към максимално въздействие върху колкото може повече потребители и партньори. Ще се сремим да постигнем превъзходството на нашата комуникационна политика над тази на конкуренцията, която е фактор с реално значение за икономически просперитет и за трайно навлизане на пазара. Ще използваме рекламата активно за да осъществим три основни цели: да създадем и наложим собствената търговска марка ,която потребителите да желаят и различават, като по този начин ще отслабим внедряването на конкурентните марки.
Да увеличим пазарния дял на рекламираните стоки и услуги като печелим нови пазарни сегменти.
Да създадем лоялност към собствената търговска марка и предлагания асортимент стоки и услуги.
Нашата реклама ще е много активна,особено преди откриването.Ще имаме поставено рекламно изображение над входа.Ще разлепим плакати на нашето заведение в най-горещите точки на града,където се събират и минават най-много хора.Ще организираме раздаване на флаери и рекламни химикалки. За всичките си рекламни продукти ще гласуваме довериe на рекламна къща DesignE. Рекламната ни дейност ще започне две седмици преди откриването.
3.Финансов план
Данъчна политика
Данък за авторските права.
Плаща се за музикално оформление, кабелна телевизия в заведенията за хранене и развлечение според категоризацията. За заведения от 51 – 150 места се изкарва документ за платена такса за категоризиране,който в нашия случaй е в размер на 500лв. Този данък е сравнително нов за нашата страна и е въведен според световните изисквания, с цел да намали злоупотребата с авторски права.
Санкции в заведенията за хранене и развлечения.
За неиздаването на касови бележки се прилагат следните санкции:
От 200 до 1000 лв. за неидаване на фиксална касова бележка
При повторно нарушение данъчните органи запечатват за срок от един месец търговския обект.
За неиздаването на касова бележка лицето може да бъде лишено от правото за упражняване на дейността за срок от 1 до 6 месеца
Изисквания за стартиране на ресторантски бизнес:
Съгласуване на проектите в ХЕИ (15 дни)
Заверка на заповедната книга в ДВСК (2 дни)
Замерване на фактори на работната среда (14 дни)
Санитарно разрешително (10 дни)
Становище за експлоатация от противопожарна служба (30 дни)
Ветеринарно санитарно разрешително (ДВСК 15 дни)
Регистрация на търговски обект
Категоризация
Лиценз за продажба на спиртни напитки
Разходи:
Таблица за разходи за персонала:
Длъжност Брой заети Месечна заплата в лв. Годишен разход в лв.
управител 1 800лв. 9 600лв.
бармани 3 600лв. 21 600лв.
Сервитьори 4 400лв. 19 200лв.
чистач 1 100лв. 1 200лв.
пианист 1 1 200лв. 14 400лв.
охрана 1 350лв. 4 200лв.
Общият месечен разход на фирмата за персонал e 5850 лв..
Разходи за консумативи: 2000лв.
Разходи за маркетинг и реклама: 110лв.
Административно-управленски разходи: 250лв.
Разходи за погасяване на кредит и лихви: 750лв.
Разходи за наем: 3500лв.
Общо разходи за 1 месец: 12 460
Общ годишен разход: 138 520лв.
Инвестиционен план:
Показатели:
1)Закупуване на ДМА:
• Маси – 35бр.
• Претапициране на сепарета и столове
• Касов апарат – 2бр.
• Компютър
• Инвентар
Професионално оборудване за възпроизвеждане на музика:
• Роял
• Видеостени – 2бр.
• Музикални носители
• Звукова апаратура
• Микрофони
• Компютър
Професионално оборудване за бар:
• Бар чаши, бармански инструменти
• Сокоизтисквачка
• Блендер
• Кафемашина
• Ледотрошачка
Шейкъри – 4бр
2)Закупуване на КМА :
Суровини и материали за начално зареждане : 5000лв.
3)Разходи за разкриване на фирмата:
Разходи за закупуване на ДМА:
Вид актив Обща сума
Оборудване на търговската зала
15000лв.
Звукова и светлинна апаратура за караоке 4500лв.
Инвентар за бара
- ел. Уреди
- помощни прибори
- чаши 2500лв.
Роял Teodor Matthaes 6000лв.
Разходи за козметичен ремонт:
за поставяне на окачен таван – 4000лв.
Ремонт на вентилационна система – 450лв.
Боядисване – 250лв.
Поставяне на шумо изолираща дограма – 3100лв.
Общо инвестиции:35 800лв.
Общо разходи(инвестиции + годишен разход) : 179 320лв.
Предполагаемите ни средни приходи от реализация на вечер са 1500лв.,като разчитаме на високата посещаемост най-вече във вечерите,когато има организирано мероприятие. Предполагаемите ни приходи от реализация на месец ще са средно 42 000лв.,което предполага годишен оборот от 504 000лв.
Ако прогнозите за този годишен оборот се сбъднат за една година ще възвърнем вложения капитал и ще покрием годишните си разходи. Печалбата,която ще имаме след първата година е 324 680лв.
Печалбата на месец ще бъде около 27 000лв.,което ще позволи инвестиране в нововъведения и още по-качествени продукти.
Използвана литература:
1. Маринов, В., Партньори за развитие, изд. на УНСС, 2005
2. Димов,И.,Планиране в сферата на икономиката,Благоевград 2006г.
3. Рибов, М., Управление на конкурентноспособността в туризма, изд. “Тракия-М”, 2006
4. Рибов М.,Конкурентни стратегии в туризма,”Тракия – М”2005г.
5. Ракаджийска С.,Маринов Ст. ,Маркетинг в туризма,изд. на ИУ Варна,2004г.
6. Ракаджийска С.,Маринов Ст.,Туристически пазари,реклама и пъблик рилейшънс,.Варна 1998г.
7. http://seom.bg/optimization/analyze.html
8. http://eprints.nbu.bg/409/1/financial_qualification.pdf
9. http://www.ometeo.net/edu/html/1010202.htm
10.http://www.smarketing.org/read/Strategicheski/11- Bazovi_strategii_za_razvitie.pdf
11. http://www.denel.dir.bg/Bplantext01.pdf
12 http://www.mladmarketing.eu/2011/03/
13. http://www.smarketing.org/read/2009/Cenova_politika.pdf
14. http://www.bia-bg.com
Приложения:
Приложение 1:
Квантифициран SWOT-анализ:
Offline
Pages: 1