Pages: 1
#1 2010-04-17 06:42:29
- ™ПрАсКоФкЪ™
- ™®•†•?ДøСтЪп ЗåБрАнЕн?•†•®™
- From: Там , където теб те няма !
- Registered: 2009-09-08
- Posts: 3,630
Re: Презентация "Стресът на работното място"
Трябват ми материали за "Стресът на работното място" /статий ; снимки и музика,която да е подходяща за написаното/.Знам,че в google има , но ако имате някой статий от списания или учебници и ако може да ми ги напишете / разбира се , ако имате време и желание /. И ако може да ми предложите някоя песен , защото аз слушам само чалга и въобще си и нямам понятия , коя песен да сложа.
БЛАГОДАРЯ ВИ , ПРЕДВАРИТЕЛНО !
Offline
#2 2010-04-17 07:01:18
- Black Diamond
- Member
- From: Пловдuв
- Registered: 2008-11-28
- Posts: 41,121
Re: Презентация "Стресът на работното място"
намерих и за вредния влияния в офиса, не знам дали ще ти свърши работа но го погледни все пак.
Излъчването на компютрите и gsm-те
И двете чудеса на техниката са голямо удобство, но изпускат електромагнитни вълни, които са опасни за здравето. Дръж на бюрото си цвете в саксия, за да неутрализира лъчението от PC-то ти и ползвай стационарния телефон винаги, когато това е възможно.
Климатикът
Ако работи в близост до твоето бюро, нищо чудно да се сдобиеш със схващания и дори плексит, както и с настинки и инфекциозни заболявания. Ако филтрите на климатика не се почистват редовно, има опасност той да разнася бактерии из въздуха. Най-добре е да проветряваш работното помещение редовно.
Обездвижване и изкривена стойка
Дългото заседяване на бюро води до един куп проблеми не само с осанката ти, но и по-сериозни, които засягат гръбначния стълб и ставите. Свикни да работиш с изправен гръб, опрян в облегалката на стола. Непременно трябва да започнеш да спортуваш, защото иначе рискуваш да си навлечеш и забавен метаболизъм и наднормено тегло.
Учи се от грешките на другите, няма време да свършиш всичко сама
Офисните клюки имат и добра страна
Разбира се, не става дума за онези слухове, които целят нарочно да опетнят нечия репутация, а за т. нар. „добри клюки“. Става дума за истории и информация, които наистина може да са от полза. Да речем, ако си нов служител, забележката от колега, че шефът много държи на приличното облекло ще ти е особено необходима, за да си спестиш проблеми в работата. Клюките помагат на ръководството да разбере за съществуващи проблеми във фирмата и съответно да опита да ги реши навреме. Понякога любопитната информация за колеги помага да се избегнат неудачни решения или кофти ситуации, които ги засягат. А най-добрата новина за шефовете, които са обект на слухове, е, че те помагат служителите им да ги видят в човешки облик – примерно: „Шефът не е толкова строг, почерпи всички по случай повишените продажби!“
Най-често задаваните въпроси на интервю за работа
Печелившата стратегия, когато те извикат на среща очи-в-очи за нова работа, е да си подготвена предварително с евентуалните отговори. Независимо в коя сфера кандидатстваш, специалистите по човешки ресурси използват доста сходен репертоар, за да разберат що за птица си. Бъди готова да ти зададат под някаква форма въпроси от типа на „Кои са силните и слабите ви страни?“ и „Защо искате да смените работата/защо напуснахте последната си работа?“. Интервюиращият ще се опита по някакъв начин да разбере и как се справяш с грешките, как действаш в кризисни ситуации и какви са най-значимите ти постижения до момента. Ако успееш да отговориш адекватно, ще покажеш, че си в състояние да бъдеш полезна и на новото работно място.
Това също мисля, че играе роля за стресът..
Никога не е приятно да те критикуват, но да знаеш как да приемаш чужди съвети, е основно професионално умение, което трябва да овладееш.
Преди време се случи така, че имах колежка, която много обичаше да казва на другите кое как се прави. Нейният начин беше най-правилният и всяка критика, завършваше с прочутата реплика от Кръстникът: „Няма нищо лично, всичко е просто бизнес“. Направо ми се повръщаше от това изречение, още повече когато, препрочитайки романа на Марио Пузо, видях продължението на въпросната фраза, което е: „...но истината е, че всичко винаги е лично“. Все пак трябва да призная, че от цялото това кога основателно, кога не критикуване, тогава се научих да разделям наистина професионалните забележки от заяжданията на дребно и да се възползвам от посочените ми грешки.
Независимо от кого идват, дълбоко в сърцето си ние приемаме критиките само по два начина: зле или много, много зле. От друга страна пък, всички така настървено искаме човекът насреща да ни каже какво мисли, а не да говори зад гърба ни. За съжаление често след „признаването честно в очи“ първата ни реакция е да се разсърдим.
Голямата уста
Повечето от нас чуват често, че се справят добре. Но независимо дали си на работното място, шофираш, или караш час по тае бо, винаги имаш какво да подобриш в себе си. Понякога сама виждаш недостатъците си, друг път по метода проба-грешка разбираш какъв е правилният начин. Много рядко се намира някой, който да ти каже не общоизвестни истини, защото обикновено хората ги е страх да не те настроят срещу себе си с искреното си мнение. „Когато за пръв път намекнах на колежката ми, че нещо не е доизкусурила в проекта си, тя така се разсърди, че оттук нататък просто нямам намерение да й казвам каквото и да било – да се оправя сама, казва Ели, 28, търговец. – Имах най-добри намерения, но тя реши, че съмнявам в нейния професионализъм.“ Съвсем малко от нас са в състояние да приемат критиките наистина спокойно. И е ясно защо: още от ранното детство, вкъщи и в училище, когато ти се „карат“, че не си направил нещо, това води до лоши последствия – и най-вече когато си сгрешил, означава, че не си достатъчно добър. Всеки път, когато те критикуват, е нормално да се почувстваш зле – емоционалното страдание в този случай идва естествено и е непреодолимо. Направената забележка от колега или началник, когото вместо да впечатлиш, си разочаровала, те кара да се питаш, дали това няма да промени нещо помежду ви. Тревогата за отношенията ви оттук нататък, води до изненадващи изводи – може би, щом имат коментари по работата ти, това означава автоматично, че не те харесват. Така неусетно започваш да се фокусираш все повече върху „жегващите“ думи и току-виж си решила, че това ще повлияе на заплатата ти, или дори, че направо ще те уволнят, ако продължаваш така... Не са малко и случаите, когато хора, които са критикувани публично за допусната грешка, не издържат на напрежението и правят прибързани крачки. Нора (24 г.), оператор в кол-център, разказва за обстоятелствата, при които напуснала нейната шефка: „На среща един от нашите клиенти беше помолил да му се обръща повече внимание и беше обяснил, че начинът ни на работа не е достатъчно ефективен. В края на деня тя беше решила за себе си, че не желае да работи повече, щом никой не оценява професионализма й и си подаде оставката много бързо. Съжалявам, че стана така, защото беше много добра, но пък и неговите бележки бяха основателни. Тогава се замислих, че ако не беше приела срещата толкова лично, това само щеше да й помогне да завършим проекта перфектно.“
Да създадеш... себе си
Опитай се да мислиш за себе си като за голяма красива къща, която изисква много време, усилия и внимание към всеки детайл, за да бъде построена и да добие блестящия си завършен вид. Критиките, които получаваш, са съветите на различни специалисти – архитект, строител, майстори, дизайнери, проектанти на мебели. Без тяхното безценно ноу-хау къщата ти няма да стане великолепна. Подобно на един дом, ти дълго време ще бъдеш в процес на изграждане и затова трябва да приемеш, че не всичко ще е готово за нула време. Всяко нещо, което поправяш в себе си, ти помага да се придвижиш с една крачка напред. Естествено това не е никак лесно, но трябва да помниш и да си повтаряш, че искрената забележка е всъщност форма на окуражаване, защото ти казва къде имаш потенциала да действаш по-добре. Ето защо е важно да отидеш отвъд въпроса кой какво мисли за теб и да използваш негативната информация така, че да е в твоя полза.
Спокойствие и само спокойствие
Започни с това, че наистина си способна да се държиш спокойно, когато някой те критикува, независимо дали основателно или не. Спокойствието не означава неестествена натегната усмивка, докато слушаш как шефът ти обяснява къде си сгрешила. Нито пък приповдигнато настроение в стил: „На мен не ми пука“, когато се е случило нещо тъпо, за което носиш отговорност.
За да успяваш да влезеш в режим на равновесие, трябва да знаеш правило номер едно в такива ситуации: седни и помисли. Запази цялата си налична отбрана – обяснения, оправдания, обиди за по-късно, когато ще можеш да разсъждаваш трезво. Както виждаш, най-добрата реакция на критиката е да не реагираш. Спокойствието също означава, че когато ти мелят сол на главата, поне трябва да се правиш че слушаш. Приложи стратегията на огледалото – повтаряй какво ти казват, така поне формално ще бъде ясно, че разбираш. В очите ти в момента всички тези думи могат да изглеждат изопачени или просто незаслужени. Повтарянето на казаното не е съгласие, а по-скоро неактивно приемане на коментарите към дадения момент. Ако започнеш да спориш точно сега, всички и особено критикуващият ще ти покажат още една досадна черта от характера ти – ниска толерантност на чуждото мнение. За да не отвръщаш защитно, трябва да се стараеш отговорът ти да е във второ лице единствено число. Например: Дани работи в кафе от голяма верига и един ден шефът й казва: „Дръж се по-мило с клиентите.“ Ако тя отговори: „Никой не ми е показвал как да го правя“, ще засегне прекия си началник. По-добрият вариант в случая е: „Ще ми покажеш ли как да го правя?“ По този начин се фокусираш върху бъдещото подобрение, вместо да създаваш конфликт.
Има случаи, в които няма смисъл да се вслушваш в забележката. Ако смяташ, че е на лична основа, можеш и да я пренебрегнеш. Зависи също и дали човекът, който те критикува, разбира от работа ти. Не можеш да очакваш от един биолог да коментира търговските ти умения например.
Търпението ще ти помогне и в още един аспект. Типична защитна реакция, когато ти посочват грешките, е, да се вторачваш в конкретните думи, пренебрегвайки цялостното съдържание на посланието. Така обръщаш внимание на тона и евентуалните леко обидни фрази и бързо решаваш, че този човек няма право да се държи с теб по такъв начин. А може би наистина има какво да поправиш в себе си...
В работата обаче няма място за цупене. Щом искаш да успееш, е добре да се научиш да отсяваш нещата, които ти казват, за да израснеш нагоре. Трикът е да искаш да използваш изречените думи, така че да заработят в твоя полза.
Дай си максимум 24 часа да си в лошо настроение след направената забележка. Оплаквай се на гаджето си, мисли си кофти неща за шефа (но не ги казвай на глас), или каквото и да било друго за отпускане на парата. А след това започни да разсъждаваш рационално. Отговори си на въпроси като: каква част от казаното е истина? Чувала ли съм подобни неща и преди? Какво трябва да направя, за да се променя?
Не е задължително отговорите да дойдат лесно, но мисленето по тях е стъпка от търсенето на твоето по-добро аз. И не забравяй, че най-добрите критици ти показват слабите ти страни, защото са видели в теб силни качества. Научи каквото можеш от тях и бъди готова да спазиш съветите им. Преди още да се усетиш, ще си станала много по-добър професионалист.
Умението на правилния отговор
Според експертите има четири етапа на приемане на критиката:
Слушай внимателно.
Вземи позитивната част. Постарай се да видиш доколко критиката е основателна и как можеш да промениш нещата.
Ако не намираш нищо, което може да ти помогне, попитай за по-точни примери и съвети.
Приложи това, което си научила.
Ти си на ход
Утре и на теб може да ти се наложи да направиш забележка. Ето как другата страна ще я боли по-малко:
Редувай лошите качества с добри. Да кажем: „имаш страшни идеи, обаче не се справяш със сроковете“.
Давай примери и не слагай епитети. „Трябваше да картотекираш папките по-бързо и щеше да ти остане време за другите неща,“ а не „Голяма флегма си.“
Бъди точна по отношение на проблема и последствията от него: „Когато извършиш неправилно Х, изпадаме в неприятната ситуация Y...“
Направи усилия да запазиш отношенията си, защото хората мразят да им посочват грешките. Има голяма вероятност след това да се отдръпнат в себе си, а ти да се окажеш в „неприятелския“ кръг. Затова поддържай добрия тон през цялото време.
Това са служебни навици, които вредят..
Престараваш се.
Постоянно си на различни срещи и често се случва да останеш до късно на работа, без да се оплачеш. И същевременно, въпреки че наистина ужасно се стараеш, може би все още не си особено близо до повишението, на което се надяваш. Според експертите младите жени са много амбициозни, но все още нямат достатъчно вяра в себе си, а това ги затруднява да постигнат успехи. Дори супер решителните мацки невинаги защитават достатъчно добре правата си.
Подценяваш постиженията си.
На мъжете е присъщо да действат с рогата напред, а момичетата са възпитани да мислят, че хората ще ги харесат повече, ако са по-скромни. Ако не се радваш на победите си обаче, кой ще го направи вместо теб? Шефът ти, за съжаление, е прекалено зает... Доста вероятно е дори да не осъзнава колко усърдно работиш – така че се налага да му/й кажеш. Един бърз e-mail със следното съдържание: “Отне ми доста часове, но си струваше – успехът си заслужаваше риска!” - може да му/й отвори очите... и кариерата ти бързо да се устреми напред.
Не звучиш професионално.
Гласът ти се повишава с една октава, изявленията ти завършват с въпросителен („Предадох работата си... вчера?“) и в изреченията си вмъкваш „ъ-ъ-ъ“, „а-а-а“ и подобни... Тези словесни навици тотално подкопават професионализма ти. Защо по дяволите й е на уверена мацка като теб да върви назад? Много млади жени се притесняват, че може да объркат нещо, затова и начинът им на изразяване е малко колеблив. За да вървиш нагоре по служебната стълбичка обаче, трябва да говориш с авторитет. Мъжете го правят, дори когато грешат. Внимавай и гледай гласът ти да звучи строго. Вярвай в това, което казваш, дори и другите да не са съвсем убедени в истинността му.
Не рискуваш достатъчно.
Абсолютно всеки се страхува от провал, но жените са малко по-склонни от мъжете... ние обичаме да играем на сигурно. Желанието животът ти да протича гладко, е разбираемо и може би не се чувстваш добре подготвена за предизвикателства, с които рискуваш да обърнеш лодката. Работата е там, че големите успехи обикновено се случват, когато рискът излезе от зоната на комфорта. Да изследваш непозната територия – независимо дали става дума за нова служебна отговорност, или съвсем различна кариера – наистина е доста стресиращо, но понякога просто се налага да поемеш риска, за да спечелиш. Както казваше феноменалният Стоичков: „Който играе пичели, който не играе, не пичели“...
Стрес на работното място
На всички се случва. Стресът по принцип е един от основните проблеми на съвременния човек, а работният стрес сякаш е най-честият вид.
Стресът се определя като физически, химически или емоционален фактор, който води до напрежение на ума и тялото и може да е съпътстваща причина за развитие на някакво болестно състояние.
Ако стресът е причинен от нещо на работното място – деспотичен шеф, тежко работно време, колежка, която настоятелно ти се слага и за която ти нямаш никакви намерения, – трябва да намерим причината и да я премахнем. Колкото по-скоро стане това, толкова по-добре, защото стресът не е нещо, което трябва да отглеждаме вкъщи.
Кои са знаците?
Те могат да са най-различни и все пак ето най-често срещаните:
- неудовлетвореност от работата
- проблеми със съня
- честа избухливост
- стомашни проблеми
- главоболие
- нарушени или разредени контакти с близки и приятели
- липса на дух, на положително отношение към живота
- скърцане със зъби
- повишена употреба на алкохол и други опиати
Причините
Те също са най-различни. Може би една от най-честите е прекалено тежкото и дълго работно време, голямото количество работа, хроничната преумора, липсващите или много редки почивки.
Ако това е проблемът, постарай се да караш по-полека. Ако преработването ти е резултат от прекалено твое старание, спри с тази практика. Започни да си тръгваш навреме от работа, при всяка възможност си взимай отпуск и не си носи работата вкъщи, освен ако това не е наложително. Старай се да почиваш качествено, за да имаш сили за следващия работен ден.
Друга причина са постоянните конфликти с шефове или колеги.
СтресТук нещата много зависят от конкретния случай. Но има едно общо правило – не позволявай на тези неща да ти влияят. Не се карай с хората, но не им позволявай да ти причиняват неприятни емоции и стрес. Ако е възможно, просто не мисли за неприятните личности и ограничи контактите си с тях до чисто професионални теми и задачи.
Още една възможна причина е неудовлетвореността от работата, усещането, че мястото ти не е на това работно място или дори в тази област.
Ако си в такава ситуация, може би е време за промяна. Изборите, които правим, не винаги са правилни за много време напред. Затова, ако в един момент решиш, че не си избрал тази професия, която най-много ти харесва, никога не е късно да я смениш. Всяка промяна е рискована и плашеща в началото, но ако си разбрал какво наистина искаш, няма по-хубаво нещо от това да се постараеш да го постигнеш. Разбира се, недей да гориш мостовете зад себе си и запази контактите и добрите си взаимоотношения с хората от това поприще – никога не знаеш кога ще ти потрябват, а и така сам ще си по-уверен и по-спокоен.
Ако неудовлетворението ти не е от областта, а от конкретното работно място, постарай се да потърсиш друго. Каквато и да е причината – ниско заплащане, лошо отношение, липса на възможности за развитие, – най-добрият вариант е да потърсиш по-добри възможности.
Пренебрегването на стреса
Много хора не смятат стреса на работното място за особен проблем и просто свикват с него. Това не е добър избор, защото се превръща в постоянно, хронично състояние на напрежение и лошо настроение. Затова, ако мислиш, че работата ти те стресира, обмисли внимателно причината и се постарай да намериш решение. Не подценявай стреса като проблем на работното място.
И не забравяй, че след всяка добре свършена работа заслужаваш малко почивка. Това ще засили чувството ти на удовлетворение и ще ти помогне да се завърнеш на работа на следващия ден отпочинал и готов за подвизи.
Ето още една статия
Стресът на работното място е нещо, с което повечето хора трябва да се сблъскват по една или друга причина, а справянето с него е дългосрочен процес, определящ успеха в кариерата.
Стресът на работното място
Някои професии са изпълнени с повече стрес от други и някои компании и ръководители може да са по-натоварващи от други. Стресът в умерено количество обаче може да е полезен, защото ти дава мотивация, която пък те кара да работиш с чувство за неотложност и цел.
Въпреки това, когато стресът на работното място се повиши и започне да се отразява на личния ти живот в негативен аспект, това е знак, че трябва да направиш нещо, за да се справиш правилно с него и да предотвратиш излизането на ситуацията от контрол. Предлагаме ти няколко метода за успешно справяне със стреса на работното място.
Стресът на работното място1. Обърни внимание на някои от задачите, които може да се отразяват върху нивото ти на стрес, без да го осъзнаваш, особено на онези, които можея да промениш. Шофираш ли до работното си място по един час всеки ден и чувстваш ли се като пребита само докато стигнеш до там? Има ли начин, по който би могла да облекчиш работните си ангажименти? Имаш ли нужда да се научиш как отвреме навреме да казваш „Не” на определени изисквания, отправени към теб? Потърси начини да промениш начина, по който вършиш нещата, особено онези, над които имаш контрол.
2. Потърси начини да разпределяш по-добре времето си. Често пъти, стресът е резултат от простия факт, че нямаш достатъчно време да свършиш всичко, което трябва. Спри да си губиш времето в разговори с колегите и лични телефонни обаждания, престани да „сърфираш” в интернет по лични причини и елиминирай всички дейности, които ти „изяждат” времето. Затвори вратата на офиса, ако имаш проблем с преминаващите колеги и това те разсейва, или пък си намери тихо местенце, където можеш да работиш необезпокоявана.
3. Намери си някакво физическо разтоварване, което да стане част от работното ти ежедневие. Можеш да ходиш на фитнес, йога или джогинг. Опитай да откъснеш съзнанието си от работата като се концентрираш шърху някаква дейност, която ще те накара да се концентрираш върху себе си. А защо не започнеш да правиш кратки разходки през обедната си почивка – самото излизане от офиса ще те накара да изпуснеш въздишка на облекчение и за момент да се „гмурнеш” в динамичния живот навън – далеч от компютъра, съвещанията и бумагите.
Стресът на работното място4. Не пренебрегвай личния си живот. Помни, че трябва да се опитваш да намериш правилния баланс между професионалните си ангажименти и тези, които са извън офиса и не са свързани с работа. Опитай, когато е възможно, да оставяш задачите си там – на работното място. Разграничаването на двете сфери е от пършостепенна важност – не само за личното ти благосъстояние, но и за пртофесионалното ти развитие. Помни, ако позволиш те да се смесят, неизбежно ще започнат да си влияят една на друга, а това няма да ти позволи да бъдеш 100 % ефективна в нито една от двете.
5. Добре си помисли дали си на правилната работа. Ако успешното справяне със стреса на работното място просто не е възможно или пък ако с наслада си спомняш времето, когато си работила на друго място и си се чувствала добре, явно просто сега си на неподходяща позиция. Харесва ли ти това, което правиш или за теб това е просто работа? Ако е второто, може би има и други занимания, където обаче стресът е по-малък, но повече ти подхождат като личност.
Справянето със стреса на работното място е важно както за кариерата ти в дългосрочен план, така и за здравето ти. Когато просто не можеш да овладееш ситуацията колкото и да променяш собствените си навици и методи, помисли или да смениш местоработата или да се консултираш със специалист, за да разбереш дали проблемът е само във стреса или има и нчкакви други причини. И в двата случая мисли първо за себе си, а след това за работата, защото ако ти самата не се чувстваш добре, и продуктивността ти няма да е ефикасна.
"Жените, които се стремят да бъдат равни с мъжете, не са достатъчно амбициозни."
Мерилин Монро
Offline
#3 2010-04-17 07:31:05
- ™ПрАсКоФкЪ™
- ™®•†•?ДøСтЪп ЗåБрАнЕн?•†•®™
- From: Там , където теб те няма !
- Registered: 2009-09-08
- Posts: 3,630
Re: Презентация "Стресът на работното място"
Да,благодаря ти
Но още не мога да намеря подходяща песен
Offline
#4 2010-04-17 09:38:35
- DrEaM GiRl
- Member
- From: pLOVEdiv
- Registered: 2009-08-07
- Posts: 7,124
Re: Презентация "Стресът на работното място"
Прпбвай с тази: All India Radio-Evening star
[img]https://31.media.tumblr.com/911b8b625730710a770807548a410604/tumblr_mxplz8YDit1qbugf1o1_500.jpg[/img]
Offline
#5 2010-04-17 11:50:35
- demito_didito
- Member
- From: Stockholm, Sweden
- Registered: 2009-09-18
- Posts: 2,246
Re: Презентация "Стресът на работното място"
Песента каква трябва да бъде бавна и спокойна ли?
Offline
#6 2010-04-17 17:51:09
- ™ПрАсКоФкЪ™
- ™®•†•?ДøСтЪп ЗåБрАнЕн?•†•®™
- From: Там , където теб те няма !
- Registered: 2009-09-08
- Posts: 3,630
Re: Презентация "Стресът на работното място"
Прпбвай с тази: All India Radio-Evening star
Не можаж да я намеря...
Песента каква трябва да бъде бавна и спокойна ли?
Песента , трябва да е подходяща за презентацията и написаното в нея , не е задължително да е бавна...
Offline
Pages: 1